Tarresfilm.blogg.se

2017-06-29
15:36:45

Jumanji: Welcome to the Jungle

 
 
Jag älskar Jumanji. Jag såg den för första gången när jag var runt 6-7 år tack vare att min farsa hyrde den åt mig, och den var en sån skejäkla underhållande upplevelse. Den är en ren berg-ochdalbana av spänning och humor och när äventyret väl sätter igång blir det knappt någon lugn stund tills filmen tar slut. Den lyckades skrämma mig flera gånger, få mig att skratta konstant och fick mig att uppskatta filmer på en mycket högre nivå än vad jag hade gjort innan. Den är en av mina absoluta favoriter från barndomen och så fort någon nämner Robin Williams har jag svårt att inte tänka mig honom som Alan Parrish. 
 
Så straxt efter hans tragiska död 2014 kom nyheterna om att dom skulle göra en remake på Jumanji...och det gjorde mig jävligt arg. Inte nog med att det var respektlöst mot Robin Williams att remaka den så snabbt för att casha in på hans död, det fanns inget behov av en remake på den. Men studion/producenterna insåg nog sitt misstag snabbt efter all kritik och gick ut med infon om att det inte skulle bli en remake, utan mer av en uppföljare som skulle utspelas i samma jungel som Alan var fast i så många år. Jag mjuknade då och vart lite mer positiv av tanken på en ny Jumanji. Jag hade alltid varit nyfiken på hur jungeln och alla djur/varelser i den skulle se ut.
 
Senare kom nyheten om att Dwayne Johnson skulle vara det stora namnet i filmen och direkt gick jag från att vara försiktigt positiv till filmen till att bli exalterad av den. Dwayne Johnson i jungeln som ska kämpa mot massa wild beasts...ja tack, hans charm skulle kunna bära filmen utan problem.
Sen anslöt sig även Jack Black, som jag oftast gillar i det mesta han gör men kan bli lätt irriterande i filmer som t.ex. Nacho Libre. Kevin Hart tycker jag är rätt kul i rätt mängd och kan vara ett kul tillskott till filmen. Och som ett stort fan av Guardians och Doctor Who vart jag såklart väldigt glad över att se att Karen Gillan skulle vara med i filmen.
 
Nyligen släppte dom även nyheten av att dom skulle hedra Alan's karaktär igenom att dom hittar hans hus och tillbehörigheter i jungeln och det verkar som en liten fin touch för att hedra Williams.
 
För ungefär en timme sedan släppte Dwayne den första trailern till nya Jumanji filmen och jag vart...minst sagt jävligt glad över att se den. Den börjar lite svagt med att introducera ungdomarna som ska hamna i Jumanji och det är väl inget speciellt med dom, casual teens inget mer. Men när dom hamnar i spelet och förvandlas till karaktärerna dom valt, d.v.s Dwayne och resten, höjs tempot drastiskt både humor och äventyrsmässigt och Guns n Roses "Welcome to the Jungle" ekar genom trailern ut.
 
Jag kan inte låta bli från att bli riktigt hyped över filmen och ser verkligen fram mot att få se den. Den lär leverera gediget både på action och humor och jag tror det kan bli en riktigt bra tillskott till Jumanjis underhållande värld. Dwaynes smällar och ögonbryn slår lika hårt som vanligt och att se Karen göra en roundhousekick i luften är sweet. Jag börjar skratta rejält både när Jack Black hoppar fjantigt från en klippa ner i vattnet och när Kevin Hart övertygar Dwayne att män med backpacks inte ger sig in i krig.
 
Vill ni se trailern finns den som sagt på Dwayne Johnsons fb-sida och lär snart (om inte redan) dyka upp på youtube.
 
Lite casual Tarre hype men kände mig tvungen att skriva något då det var typ en månad sen jag gjorde det sist.
Anyway, ha det gött och låt oss hoppas att nya Jumanji blir klockren.
 
/Tarre
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: